A Vespa robogó annyira olasz, mint a pizza vagy a catenaccio, mégis közel állnak ahhoz, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások áldozatává váljon. Kivéve, ha átmegy a kezdeményezés, miszerint a Vespát nemzeti kulturális örökséggé nyilvánítanák.
A kissé rafinált, de nem alaptalan kezdeményezést a Lega kormánypárt terjesztette a parlament elé, és a lényege, hogy a márka mentesülne az emissziós határértékek miatti regisztrációs korlátozások alól.
A kultikus robogót Corradino D’Ascanio olasz mérnök tervezte, aki harci repülőgépek tervezőjeként egy egyszerű, gazdaságos és könnyen kezelhető járművet akart létrehozni. Enrico Piaggio vállalkozó megbízásából aztán egy, a háborúban megrongálódott pontederai gyár területén kezdett tervezni „valami újat”.
Villámkarrier indult, elég 1953-ig lapozni előre az időben, amikor Gregory Peck és Audrey Hepburn a Római vakáció című filmklasszikusban egy Vespa nyergében tesz szerelmi vallomást az örök városnak, Itáliának, egymásnak és kicsit a járműnek is.
A tervezet – amellyel a közlekedési miniszter is egyetért – megvédené a „kétkerekű olasz szimbólumot” mindenféle forgalomkorlátozástól, valamint a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos korlátozásoktól is.
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég a Piaggio csoport eszmei értékét 2022-re 1,079 milliárd euróra tette, ami 19 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az elmúlt tíz évben a Piaggio több mint 1,6 millió Vespát gyártott és adott el világszerte.
(Forrás: MTI, fotók: GettyImages)
robogó | Vespa | közlekedés | olaszország | kulturális örökség
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!