„Példátlannak” nevezte az Eurostar vasúttársaság tavalyi öt százalékos növekedését a RailTech című szaklap. A tavalyi 19,5 milliós utazás 850 ezerrel múlta felül a 2023-as adatot.
Elsősorban az erősödő kereslet a nemzetközi utazásokra, és a párizsi olimpia pörgette fel 2024-ben az Eurostar forgalmát – közölte a társaság CEO-ja, Gwendoline Cazenave. A társaság ezzel éppen a fennállása 30. évfordulóján döntött rekordot, ezért Cazenave megköszönte az utasok bizalmát és gratulált a dolgozóknak a fantasztikus eredményhez, még akkor is, ha nem organikus növekedés okozta a kiugró eredményt. Azért ez utóbbit sem téveszti szem elől a vezérigazgató, mondván
„készen állunk ötven új vonatba invesztálni, hogy 30 millióra növeljük az utasszámot, mert erős az igény a fenntartható nemzetközi vonatközlekedésre.”
A legnagyobb „létszámnövekedés” London és Párizs között volt (+280 ezer utas), majd a London–Brüsszel (+250 ezer), és a Párizs–Brüsszel (+160 ezer) viszonylaton. De nem elhanyagolható a Párizs és Hollandia közti 140 ezeres utasszám-bővülés sem.
Problémákat okozott ugyanakkor az Amszterdam–London vonalon a június 15-e után bonyolultabbá váló biztonsági ellenőrzés, amely idén február 10-étől áll majd helyre ismét, vagyis akkortól nem kell külön biztonsági ellenőrzést végezni Brüsszelben. Hátráltatták a növekedést az olimpia előtti franciaországi szabotázsakciók is.
Cazenave kiemelt két újdonságot is: a „spontán utazóknak” kínált féláras jegyeket, amelyekre az indulás előtt 48 órával lehet lecsapni, illetve a kulináris szolgáltatást, miszerint neves séfek által friss helyi alapanyagokból összeállított finger foodot szolgálnak fel egyes járatokon.
De van még egy, mellékvágányon érkező nyertese a fellendülő vonatozásnak: az olvasás.
Az olimpia és a nemzetközi turizmus mellett ugyanis az irodába visszatérő ingázó dolgozók is hajtják a vasút növekedését, ezzel pedig több könyvesbolt-hálózat komoly növekedést tudott felmutatni. A Waterstones nyeresége tavaly közel megnégyszereződött:
5,4 milliárd forintról 20,5 milliárdra emelkedett.
Angol fontban ez 11,2 millióról 42,9 millióra való emelkedést jelent, míg a forgalom 528,3 millió fontra nőtt. A könyvkereskedő a növekedés nagy részét a napi ingázáshoz visszatérő munkavállalóknak tulajdonítja, valamint a turizmus növekedésének. A lendület elsősorban Londonnak és más nagyvárosoknak köszönhetően nő, mondja az Egyesült Királyságban, Írországban, Belgiumban és Hollandiában tevékenykedő vállalat.
Újdonságok Európa-szerte
A fentiek fényében érdemes gyorsan újra átböngészni az idei évre vonat(k)ozó előrejelzésünket arról, melyek lesznek Európa legizgalmasabb új vonatútjai a 4000 forintos jegyektől a luxusjáratokig. És vásárolnunk egy-két jó könyvet az útra.
(Források: RailTech, The Times, fotók: Unsplash, nyitókép: Induló vonat Kölnnél)
rekord | vonat | közlekedés | Európa | olvasás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!