A Zagato három sportautója máris modern klasszikus

Aston Martin DB7 Zagato

Az Aston Martin az ötvenes-hatvanas évekbeli neves sportautóinak leszármazottjaként mutatta be a ’93-as genfi autószalonon DB7-est, amely egy új korszak kezdetét jelentette a márka számára. A formás sportautóval ugyanis fiatalabb közönséget céloztak meg, akik számára három évvel később a vászontetős kabriót is bemutatták. A kilencvenes évek végén a 335 lóerős soros hathengeres motorja átadta a helyét az 5,9 literes, 420 lóerős V12-esnek a DB7 Vantage-ben, ez adta az alapját a Zagato egyedi változatának.

Ulrich Bez, az Aston Martin akkori vezérigazgatója és Andrea Zagato még 2001-ben találták ki a közösen tervezett sportautó ötletét, és a beszélgetésük eredményt a következő évi genfi autószalonon mutatták be. A Norihiko Harada által tervezett DB7 Zagato formája mind a két cég gazdag örökségéből merít részleteket, az alumíniumból és kompozit anyagokból készült karosszéria például megkapta a Zagato jellegzetes dupla buboréktetőjét. A V12-es motor teljesítményét 435 lóerőre növelték, amivel a DB7 végsebessége elérte a 300 km/órát.

A DB7 Zagato csupán 99 példányban készült, ezért már a bemutatása idején nagy ritkaságnak számított, manapság pedig még jelentősebb összegért cserél gazdát az aukciókon. A képeken látható példányt 2003-ban adták át újonnan, és évente kevesebb, mint ezer kilométert tettek meg vele, még idén ősszel is csak 16 ezer kilométert mutatott az órája, amikor az RM Sotheby’s St. Moritz-i aukciójára került.

Bentley Continental GTZ

A Bentley számára fordulópontot jelentett, amikor 2002-ben a párizsi autószalonon bemutatta a Continental GT-t. Az 1919 óta nemesedett márkának a hetvenes évek óta egyre rosszabb sorsa lett, de az új tulajdonos, a Volkswagen irányítása alatt a fiatalabb vásárlókat vették célba, és a magabiztos túrakocsi óriási sikert aratott. A 6 literes, 552 lóerős W12-es motorjával a hatalmas teljesítmény és az extravagáns luxus kombinációját nyújtó Continental GT öt másodpercen belül gyorsult százra, a végsebessége pedig meghaladta a 300 km/órát.

A Speed változata még elképesztőbb volt, hiszen 600 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhetett, és a képeken látható, 2007-ben gyártott autónak is ez adta az alapját. 2015-ben az akkori tulajdonosa háromezer kilométerrel vásárolta meg, és megbízta a Zagatót egy egyedi karosszéria készítésével. A stúdió már 2008 óta foglalkozott a Continental GT átépítésével, az autók különlegesebb formájú, dupla buboréktetős külsőt kaptak. Az évek során összesen mindössze kilenc GTZ készült – ahol a Z betű a Zagatóra utal –, ezért óriási ritkaságnak számít.

A limitált széria képeken látható példánya még mostanra is csak ötezer kilométert futott, és 355 ezer eurónak megfelelő összegért kelt el az RM Sotheby’s svájci aukcióján.

Zagato GTZ Nibbio

Szintén kilenc példányban készült a Zagato műhelyében a GTZ Nibbio, amelynek alapját ezúttal a Ferrari 599 GTB adta. A maranellói márka túrakocsijának képeken látható példányát 2015-ben vásárolta a jelenlegi tulajdonosa, és az olasz karosszériaépítőhöz küldte, hogy egyedi ruhát szabjon rá. A munka csaknem két évig tartott, és a kidolgozás színvonalát a 750 ezer eurós ára is tükrözi. Minden részletre óriási figyelmet fordítottak, például csak a Liquid Black fényezés kifejlesztése hat hónapot vett igénybe.

Az alapokat adó Ferrarit egyébként 2008-ban gyártották, az 599 GTB karosszériáját a rivális Pininfarina stúdiónál tervezték. 6 literes, 612 lóerős V12-esének teljesítménye nem hagyott kívánnivalót maga után, alig 3,7 másodperc alatt gyorsult százra, aktív futómű és gondosan tervezett aerodinamika tartotta az úton, és kerámiafékek gondoskodtak a megállásról. A műszaki tartalmon a Zagato stúdióban nem változtattak, de a karosszériát a cégre jellemző dupla buboréktetővel tervezték át.

A 32 ezer kilométert futott Nibbio a másik két sportautóval együtt került az RM Sotheby’s aukciójára, és az eladási ára tükrözte a különlegességét, ugyanis csaknem 850 ezer eurónak megfelelő összeget adtak érte.

ferrari 599 | rm sotheby's | Bentley | Ferrari | bentley continental gt | aston martin

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Csábító a magas a kamat, de mást is mérlegelni kell – private banking az MBH Bankkal
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom