Nem feltétlenül a kényelem szóval jellemeznénk a mai modern légiközlekedést és a pihentető jelzőt sem aggatnánk még a business kategóriára sem – gondoljunk csak a nyolc-tíz órás tengerentúli utakra, melyek végén legszívesebben az egész testünket átmasszíroztatnánk, vagy mondjuk vízszintesben pihennénk inkább egy fél napot. Az Airlander 10 jóvoltából néhány éven belül gyökeresen megváltozhatnak a dolgok.
A kilencvenhárom méter hosszú hibrid léghajót a világ legnagyobb légi járműveként ismerhettük meg még 2016-ban, amikor sajnálatos módon balul elsült debütálása körbejárta a híradókat. Második tesztrepülésén alig néhány méteres magasságban lebegett a Föld felett, amikor bekövetkezett a baj, de a balesetben szerencsésre senki sem sérült meg.
Azóta visszafogottan szállingóztak a hírek a léghajózás hagyományát feléleszteni kívánó, kilencmilliárd forintból megépített szokatlan formájú monstrumról, mígnem a közelmúltban a Hybrid Air Vehicles publikált néhány fotót a szuperléghajó belsejéről.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy bármelyik nagyvárosban felhúzott extravagáns apartman elfogadna olyan enteriőrt, amivel az Airlander 10-et berendezték.
A társalgó hatalmas kanapéin pihengetve, a bár kényelmes foteljeiben elnyúlva, vagy a privát hálószoba méretes franciaágyán ejtőzve vészelheti át a repülés fáradalmait az a tizenkilenc utas, aki a tervek szerint legkésőbb 2021-ben becsekkolhat a repülő lustaságnak becézett gépre.
A fotókból ítélve tériszonyosoknak nem feltétlenül ajánlott a panorámapadlón keresztül letekinteni az alattuk folyó eseményekre, de szerencséjükre nem a teljes fedélzet átlátszó, viszont a gigantikus ablakok jóvoltából premier plánban bámulhatjuk a felhőtengert.
A hagyományos légi járgányokhoz képest jóval kevesebb káros anyagot kibocsátó Airlander 10 gépezetét egyébként harmincnyolcezer köbméter sűrített hélium hajtja és maximum hatezer méter magasságban tud repülni.
Kiemelkedő tulajdonságai közé tartozik, hogy sem a felszálláshoz, sem a leszálláshoz nincs szüksége kifutópályára, vagyis a nehezebben megközelíthető vagy érintetlen helyekre is könnyebben el lehet vele jutni.
A rendkívül tágas, negyvenhat méter hosszú kabinnal felszerelt léghajó utazósebessége természetesen köszönőviszonyban sincs az utasszállító gépekhez képest, de az alkotóknak nem is célja sebességben felvenni velük a versenyt. Ez a repülő hibrid a kényelemről és az élményről szól, amihez a fedélzeti konyháról kikerülő legfinomabb ételkülönlegességek is hozzájárulnak majd, amennyiben nem lesz vele semmilyen probléma és megkapja a felszállási engedélyt.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: conocedores.com)
léghajó | Airlander 10 | enteriőr | hibrid | luxus
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!