A légikísérők szerint munkájuk legnagyobb kihívását az utasokkal foglalkozás jelenti. Érhető, hiszen rengeteg minden történhet odafönt, amit nem tudnak befolyásolni és szinte az összes repülés alkalmával azon gondolkodnak, hogy vajon az egyik utas csinál-e olyasmit, amit a földön bizonyára nem tenne meg.
A korábban légikísérőként dolgozó Charlotte foglalta össze azokat a dolgokat, amire oda kell figyelni a fedélzeten. Nekik is és nekünk is.
Ne igyunk túl sokat
Megzavarhatja a repülést, plusz vélhetően egy idő után megtagadják az utastól a további alkoholfogyasztást.
Az utastérben kevesebb oxigén van, ami azt jelenti, hogy a levegőben hamarabb kerülünk illuminált állapotba, mint a földön.
Tilos a dohányzás
Aligha kell ezt külön elmondani, mert nyilvánvalónak tűnik, de a repülőgépen dohányzás veszélyes.
Nemcsak a tűzveszély miatt, hanem a többi utasra nézve is. Charlotte praxisában előfordult már, hogy valaki letakarta a fejét egy takaróval, és rágyújtott. Nem érte meg, a leszállást követően letartóztatták.
Ne veszekedjünk a többi utassal
Sokan idegesek lehetnek a repülés miatt, ami növelheti a feszültséget. – Egyszer egy utas megvádolt egy másikat, hogy az ellopta a táskáját. Két felnőtt férfi közé kellett állnom. Minket megtanítanak az önuralomra, de a valóságban ijesztő érzés volt ezt megtenni – mesélte Charlotte.
A világjárvány óta egyébként megszaporodtak a hasonló incidensekről szóló jelentések.
Ne bosszankodjunk, ha az előttünk ülő hátradönti az ülését
Ősrégi probléma. Ha az utas "fizet az üléséért", akkor meg kell engedni neki, hogy hátradőlhessen, és ehhez joga is van.
– Egyszer egy nő többször is megnyomta a hívógombot, és magasabb osztályba sorolást követelt, mert az előtte ülő utas hátradöntötte az ülését. Tényleg nem tehetünk semmit – mondja Charlotte.
Ne hagyjunk rendetlenséget magunk után
Minden járaton van egy utaskísérő, aki az utazás végén nagy szemeteszsákokkal jár körbe. Ilyenkor adjuk át a szemetet, és ne akkor, amikor mással foglalkoznak.
Tartsuk tisztán a mosdót a többi utasnak, azaz ne hagyjunk papírtörlőt a wc-n, mert a tárolók nem véletlenül záródnak automatikusan; ha bármit a felületen hagyunk, az tűzveszélyes.
Ne pakolgassuk a lábunkat
– Ne tegyük a lábunkat mások személyes terébe – különösen akkor ne, ha levettük a cipőt - mondja Charlotte.
– Semmi szükség arra, hogy a lábunkat mások ülésének karfájára rakjuk, átnyúljunk vele mások térfelére, vagy elálljuk a folyosót – ez komoly biztonsági kockázatot jelent.
Ne álljunk fel addig, amíg nem jön a jelzés, hogy lehet
Amint a kerekek megérintik az aszfaltot, sokan máris felállnak a helyükről. Nem szabadna. Várjuk meg, amíg a repülőgép teljesen megáll.
– Mi vagyunk a felelősek azért, hogy mikor nyitnak az ajtók, így az állva maradástól nem lesz gyorsabb a haladás – tanácsolja Charlotte.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
utazás | megtenni | nem szabad | repülés | repülőn | lista
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!