A közelmúltban történt, súlyosabb turbulenciával járó eseteket követően a légikísérők ismét azt kérik, tiltsák be, hogy a csecsemők a felnőttek ölében üljenek a repülőn.
A húsz amerikai légitársaság több mint ötvenezer légiutas-kísérőjét képviselő Association of Flight Attendants-CWA (AFA-CWA) szakszervezet felszólította a jogalkotókat, hogy biztonsági okokból írják elő, hogy minden utasnak saját ülőhelye legyen a gépeken – életkortól függetlenül. Jelenleg ugyanis a legtöbb légitársaság lehetővé teszi, hogy a két év alatti gyermekek ingyen utazhassanak a szülő vagy gondviselő ölében.
Sara Nelson, az AFA-CWA vezetője azzal érvel, hogy ez nem biztonságos. A kérdés pedig már évtizedek óta foglalkoztatja a légiutas-kísérőket.
– Láttuk, hogy néhány repülőgép nemrégiben turbulenciába került, és a másodperc tört része alatt ezer métert zuhant – mondta a Washington Postnak. – A G erő ellen még a legszeretőbb anya vagy apa sem tud védekezni, és megtartani a gyermekét. Egyszerűen fizikailag lehetetlen.
A szakszervezet nemrég a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) észak-virginiai biztonsági csúcstalálkozóján vetette fel a kérdést, és benyújtott egy javaslatot, mely szerint mindenkinek legyen saját helye a gépen.
„Karral nem lehet biztonságosan megtartani az ölben ülő gyermeket, különösen váratlan turbulencia esetén, amely a repülőgépen bekövetkező gyermekbalesetek első számú oka” – olvasható a magyarázatban.
A felhívás azután érkezett, hogy a Lufthansa Austinból Frankfurtba tartó járatát a Washington DC mellett fekvő virginiai Dulles nemzetközi repülőtérre kellett átirányítani, miután jelentős turbulenciát észlelt. Hét ember megsérült, egy csecsemő pedig kirepült az anyja karjaiból.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images)
utazás | felszólítás | repülés | javaslat | biztonság | légiutas-kísérő
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!