Itt egy remek megoldás, ha nincs ötleted karácsonyra

Aki egy kicsit is kedveli a dizájnt és a belsőépítészetet, biztosan követ pár inspirációs Instagram-oldalt és egy-két konkrét márkát. Aki nagyon szereti mindezeket, annak valószínűleg javarészt ezekkel van tömve a feedje, és igyekszik a saját lakásában is szép dolgokkal körbevenni magát. Aki pedig igazán rajong a lakberendezésért, mert imádja a különleges, kortárs brandeket, nem elégszik meg ennyivel, hanem maga is felölti a szatócskötényt, aztán elkezdi nagy tételben vásárolni és árusítani ezeket a szépségeket. Így indult el a Krate, a legújabb lakberendezési butik-webshop.

Lugosi Nóra és Kovács Balázs egy budapesti pár, akik pár évvel ezelőtt kezdték el felújítani és berendezni új lakásukat. A bútorok és lakberendezési tárgyak keresgélése során ébredtek rá, hogy milyen izgalmas és abbahagyhatatlan ez a folyamat. Egy ponton, amikor minden a helyére került, úgy döntöttek, nem is hagyják abba – elhozzák másoknak is azt a sok kis márkát, amit találtak. Így született meg a Krate.

Nóri a marketing több területén dolgozott, és az ügynökségi, majd ügyféloldali marketingmunkák után azt érezte, hogy jó lenne egy saját projektben is hasznosítani mindazt, amit eddig csak kívülről, áttételesen, vagy mások számára végezhetett. "Most érzem azt, hogy a helyére kerül az a sok minden, amibe eddig belekezdtem. Egy kis vállalkozásban, főleg az induláskor, nincsen a részfeladatokra külön ember, így folyamatosan váltogathatom a marketinges, fotós, szövegíró és raktáros sapkákat. És közben rengeteget tanulok és olvasok ezekről a területekről. Persze hosszú távon jó lesz delegálni néhány feladatot, hogy megmaradjon az, amiben igazán szeretnék elmélyülni. Bár még nem dőlt el, hogy melyik lesz az, mert egyelőre még a csomagolást is nagyon élvezem.”

Balázsnak több vállalkozása is van, digitális szakemberként foglalkozik grafikával és fejlesztéssel is. "Ez nekem is összetett kihívás, és szándékosan egyedül készítem az egész weboldalt. Egy személyben csinálok rajta minden gyártási és fejlesztési feladatot a szövegírást leszámítva (amiben Nóri igazán jó). Ez alapján mondhatnánk azt is, hogy az egész teljesen kézműves lett, de leginkább csak borzasztóan pepecselősen és lassan készült el az oldal. Hasonlóan a lakásunkhoz, itt is nagyon apránként és megfontoltan került a helyére minden, de most úgy érezzük, hogy semmit sem cserélnénk le egyikben sem (a csokifoltos kanapét leszámítva, amit majd akkor, ha megnőtt a lányunk).”

A Krate kezdőkínálatában jelenleg néhány márka szerepel; ezekből áll össze a szűk, de sűrű termékpaletta és a pár száz darabból álló raktárkészlet. A kínálat erősen személyes, saját ösztöneik és rendezőelveik alapján dől el, milyen brandeket és a brandektől melyik tárgyakat kínálják.

„A saját szokásainkból és ízlésünkből indult ki az egész, így a márkák és tárgyak összeválogatásánál is leginkább az ösztöneinkre hallgatunk – fejti ki Nóri. – Nincs olyan termék a kínálatunkban, amit ne tudnánk elképzelni a saját lakásunkban, sőt, sok tárgy a kínálatból már a kezdetektől fogva az otthonunk része, és bizonyított a mindennapokban is."

“A kínálatunk összeállításánál törekszünk arra, hogy a nagyobb gyártók leválogatott holmijai mellett több kis példányszámú, sokszor manufakturális terméket is kínáljunk, amelyek itthon kevésbé ismertek, esetleg valamiért nehéz hozzájuk jutni – egészíti ki Balázs, – mondok egy példát: a GUR szőnyegeket hat hétig szövik, mi kivártuk, így neked már nem kell. Elengedhetetlen szempont számunkra az is, hogy jó minőségű termékeket forgalmazzunk, amelyeknél nem okoz csalódást a fizikai tárgy a termékfotókhoz képest. Sajnos sok rossz személyes tapasztalat után ezt kifejezetten fontosnak érezzük.

És persze imádjuk, ha a tárgyakban van valami furcsa vagy atipikus csavar, amelytől az adott termék emlékezetesebbé, és egyből szerethetőbbé válik. Ezek lesznek azok a tárgyak, amelyek nap mint nap örömöt fognak okozni a használatuk során.”

A jelenlegi paletta egytől egyig betartja ezt a szabálysort, és olyan márkák termékei közt válogathatunk a Krate-en, mint a GUR, az OYOY, a Ferm Living, vagy a House Doctor. Nóriék kedvencei egyértelműen azok a kisebb márkák, amelyeknek történetük van.

Egy holland lány egyszemélyes projektjéből nőtt ki a Foekje Fleur; névadója egy kis holland városkában gyűjtötte a folyó menti műanyag szemetet, amelyet porcelánból interpretál újra, hogy így hívja fel a figyelmet a műanyagszennyezés mértékére és veszélyeire. Szintén egyszemélyes lányprojektként kezdődött a GUR szőnyegmárka az észak-portugál, kézművességéről híres Viano do Castelo faluban. Célia Esteves gyermekként szerette, hogy szőnyegek veszik körül, felnőttként pedig körül is szövi magát velük további két szövőnő segítségével: maradék textilekből alkotja meg rongyszőnyeg-technikával one-of-a-kind szőnyegeit. Stílusában gyönyörűen keverednek a kortárs elemek, a tradíció, a geometrikus minták és a modernitás, így nem véletlen, hogy sokan falra akasztott műalkotásokként vásárolják meg munkáit.

A német Gestalten egyes kiadványai is megszerezhetők a Krate-en keresztül: a kiadó gyönyörű albumok, képes- és gyerekkönyvek, magas minőségű és igényes kiadványok gyűjtőhelye.

Végül pedig a Ferm Living dán márka grafikai fókuszú lakberendezési termékei erősítik a palettát a díszpárnáktól a kisebb bútorokon át a stílusos és praktikus konyhai kiegészítőkig. Az erős skandináv kínálat nem véletlen: Nóri és Balázs szeretnének funkcionális tárgyakat forgalmazni – ez pedig a praktikumot, esztétikát, tartósságot és különlegességet kínáló északi dizájnban könnyen tetten érhető.

Következő tervük, hogy a webshop mellett megnyissák showroomként is funkcionáló boltjukat. “A Krate abból a gondolatból született, hogy néhány tárgytól szebb és harmonikusabb lehet egy tér, és ezzel együtt az életminőségünk is. Bármennyire is szeretjük az online létet, ezt az érzést igazán csak egy valós boltban tudjuk majd átadni.”

A Krate egy új vállalkozás, de céljukban határozottak: az otthon töltött idő minőségét igyekeznek jobbá tenni azáltal, hogy az emberek válogatott, szép tárgyakkal vegyék körül magukat és tegyék meghitté a tereiket. A jó hír, hogy ehhez az otthonossághoz szerintük nem kell tíz raklapnyi holmi. Elég csak egy rekesznyi.

(Fotó: Balogh Kata, Puskás Nóra)

gestalten | szőnyeg | kovács balázs | nagy sztori | konyha

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom