A légikísérők azért vannak a gépen, hogy segítsenek, de nem a személyes fedélzeti szolgáink.
Egy – névtelenül nyilatkozó – légiutas-kísérő néhány olyan tanácsot fogalmazott meg a jövőre nézve, amire nem árt odafigyelnünk, nehogy az ellenszenves utasok közé legyünk besorolva. A tanácsok leginkább arra az esetre vonatkoznak, amikor próbálunk kapcsolatot teremteni a személyzettel.
Tilos az érintés
Egy légiutas-kísérőhöz tényleg soha nem szabadna hozzáérni. – Megesett, hogy bökdösték, sőt, még meg is csípték a fedélzeti személyzet tagjait, miközben próbálták végezni a munkájukat – mondja.
A légiutas-kísérő hangsúlyozza, hogy rengeteg más módja van annak, hogy felkeltsék a figyelmüket, ami nem lép át ilyen személyes határt. – A vállra történő gyengéd koppintás az abszolút maximum, amit elfogadunk. De csak nagyon ritka esetekben.
Nem kell kiabálni
Hacsak nem valódi vészhelyzetről van szó, ne emeljük fel a hangunkat a repülőn, különösen akkor ne, ha csupán az italunk újratöltéséről van szó. – Ez hihetetlenül udvariatlan és visszataszító – emeli ki a megszólaló.
Bár a fütyülés, a ciccegés, a csókhangok és más hangjelzések sem éppen ideálisak, de néhány utasnak igazat adhatnak, mivel ezek a cselekedetek inkább az eltérő kulturális tényezőkön, mintsem udvariatlanságon alapulhatnak.
– A legtöbben megértjük, hogy a különböző kultúrák más-más dolgokat tartanak elfogadhatónak, és ezért nem szabad megsértődni – magyarázza a forrás. – Nem mindenki beszél angolul, és mindenkinek megvan a saját módszere arra, hogy kapcsolatba lépjen a légiutas-kísérőkkel. És amíg ez a módszer ésszerűnek tűnik, addig szívesen segítünk.
A hívógomb
Az utasok számára a legegyszerűbb és legkényelmesebb mód, hogy anélkül hívják fel a légiutas-kísérő figyelmét, hogy fel kellene állniuk az ülésükről, pedig ezt módszert a személyzet szó szerint utálja.
– Minket arra tanítottak, hogy tartsuk magunkat a "kóla vagy stroke" mottóhoz, amikor meghalljuk a csengőt – mondja. – Ez azt jelenti, hogy minden egyes alkalommal, amikor valaki megnyomja a gombot, simán elképzelhető, hogy egy italt szeretne, de ugyanúgy előfordulhat, hogy orvosi vészhelyzetről van szó.
A légiutas-kísérő azt tanácsolja, hogy csak akkor használjuk a hívógombot, ha valóban fajsúlyos dologról van szó, mert általában éppen valami fontosat csinálnak valahol máshol a gépen.
Ha egy légikísérő sem látható a folyosón, egyszerűen álljunk fel, és keressünk valakit, aki segíthet, így elkerülhető, hogy a felesleges sürgés-forgás miatt úgy reagáljanak, mintha valaki szívrohamot kapna, pedig csak egy sörre lenne szüksége.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Bestlifeonline, fotók: Getty Images)
három dolog | fedélzet | járat | idegesítő | repülés
Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!