Hivatalosan is megnyitott Kína régóta várt nemzetközi repülőtere Csengtuban, amely új lehetőséget kínál az óriáspandák rajongóinak.
Szecsuán tartomány fővárosa Sanghaj és Peking után a harmadik város lett a gigantikus országban, amely két nemzetközi repülőtérrel büszkélkedhet.
Maga a tartomány a világhírű pandafarm mellett fűszeres konyhájáról és gyönyörű tájairól ismert, melyek együtt Kína egyik legnépszerűbb turisztikai célpontjává tették az utóbbi években.
A mintegy 10,8 milliárd dollár költséggel felhúzott légi közlekedési csomópont az első fázisban 60 millió utas kiszolgálására is alkalmas lehet évente. A 710 ezer négyzetméternyi területén jelenleg három kifutópálya és két terminál üzemel, a végső fázisban pedig majd kétszer ekkora területen 120 millió utast szolgálhat ki egy év alatt. A Csengtu Tianfu Nemzetközi Repülőter a kínai határzár miatt egyelőre csak belföldi utasokat tud fogadni.
A repülőtér első fázisa öt év alatt készült el, és számos csúcstechnológiát tartalmaz; többek között arcfelismerő szoftvert, self check-in pultokat, intelligens biztonsági rendszereket, és mesterséges intelligenciával rendelkező robot concierge-eket. A repülőteret metróvonal köti össze a városközponttal, így az akár 140 km/órás sebességgel száguldó szerelvényeken 37-44 perc alatt megközelíthető a belvárosból.
Brendan Sobie légi közlekedési elemző szerint az új csengtui repülőtérre a folyamatos gyors növekedés miatt volt szükség. Kína belföldi piaca már teljesen kilábalt a járvány okozta nehézségekből, és gyorsan halad előre. Tekintettel a város méretére és központi fekvésére, Csengtu nagyon jó helyzetben van ahhoz, hogy ebből profitáljon. A Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség (IATA) legfrissebb adatai szerint Kína belföldi légiforgalma 2021 áprilisában 6,8 százalékkal nőtt 2019 áprilisához képest, a világjárvány előtt a régi csengtui nemzetközi repülőtér pedig utasforgalma alapján a negyedik legnagyobbnak számított az országban. Brendan Sobie szerint ugyanakkor 2020-ban a második helyen állt, mert a többi nagy repülőtérrel ellentétben a járvány kevésbé érintette, mivel leginkább a belföldi piacra támaszkodott.
A Csentgu Tianfu Nemzetközi Repülőtér egyébként csak egy a sok közül, melyet Kína az elkövetkező években tervez megnyitni. A kormány által 2021 elején kiadott tervezet értelmében az ország célja, hogy 2035-re négyszáz repülőtér legyen használatban, ami elég nagy ugrás a jelenleg működő 241-hez képest.
Az elmúlt évek legjelentősebb kínai létesítmény-beruházása a pekingi Daxing nemzetközi repülőtér volt, amelyet 2019-ben adtak át a nagyközönségnek. A néhai Zaha Hadid építész és kínai partnerei által tervezett komplexum kilencvenhét futballpálya méretű terminállal büszkélkedhet.
(Forrás: CNN, fotók: Getty Images)
mega | átadták | új | csúcs | Csentgu Tianfu Nemzetközi repülőtér | kína
A Balaton kapuja: Kenese Bay Garden Resort & Conference Hotel
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!