Azt hihetnénk, hogy a légiutas-kísérők számára a turistaosztály káosza adja a legrosszabb munkakörnyezetet, vagy hogy az első osztály valójában tele van sznobokkal.
Létezik azonban egy másik szekciója is a repülőgépnek, ahol gyakran a legproblémásabb utasokat találjuk – legalábbis egy blogot vezető légiutas-kísérő szerint.
Kevesen tudják, de a prémium turistaosztály (premium economy) az a hely, ahol a legnagyobb valószínűséggel lehet belefutni problémás utasokba.
"Azt hiszem, ez azért van, mert akik ott ülnek, a legtöbbet várják el tőlünk, és általában olyan dolgokat kérnek, amiket nem áll módunkban teljesíteni. Úgy gondolják, hogy mivel egy kicsit többet fizettek, koktélokat és egy bőséges ételválasztékot kapnak, holott valójában csak elsőbbségi és gyors beszállást, valamint kicsivel nagyobb lábteret. Határozottan ez az a része a gépnek, ahol a legtöbb hisztivel kellett megküzdenem" – írja.
A turistaosztályon helyet foglalók tudják, mire számíthatnak, csakúgy, mint a business vagy első osztályon ülők. Tisztában vannak vele, hogy vannak határok, és hogy mit lehet és mit nem lehet biztosítani. A probléma az, hogy prémium turistaosztályon lévők túlságosan is a "prémium" részre koncentrálnak.
"Persze, vannak bizonyos előnyök, de közel sem olyan szintűek, mint amilyeneket egyesek elvárnak. Előfordult már például, hogy valaki megkérdezte, hogy kevernék-e neki egy mojitót, vagy, hogy megnézheti-e az étlapot. A menü csirke vagy hal – esetleg olyan étel, amit előre meg kellett volna rendelni, ha különleges igényei vannak az utasnak. Ez egy repülőgép, nem pedig koktélbár vagy étterem, és mi nem vagyunk sem szakácsok, se pincérek vagy bartenderek. Mi elsősorban az utas biztonságáért dolgozunk a fedélzeten, és ezt az emberek, úgy tűnik, nem értik meg" – folytatja a légikísérő.
"Állandóan komoly készültségben vagyunk, és utasok ezt nem igazán veszik figyelembe, amikor megkérdezik, hogy van-e "másfajta gin" az ebéd előtti italukhoz. Az ilyen utasok többsége a prémium turistaosztályon található, akik úgy számolnak, hogy a kis upgrade sokkal többet tartalmaz, mint amennyit valójában ad. Technikailag viszont még mindig turistaosztály, nem pedig magánrepülőgép.
Az utazás, mint tudjuk, szélesebb látókört biztosít a világról, egyben alkalmazkodást is igényel. Utóbbi azt jelenti, hogy indulás előtt ajánlott utánanézni a helyi kulturális normáknak, az éttermi etikettnek és a nyelvnek. Az alábbi bosszantó szokásokat pedig mindenképp javasolt ejteni.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
prmium | turistaosztály | utasok | légiutas-kíésrő | repülés | legidegesítőbb
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!