Ezzel a négy dologgal bosszanthatod fel igazán a légiutas-kísérőket

A legtöbben nem szeretünk felhajtást csinálni a repülőn, és hogy ez ne is következzék be, egy ismert utazási szakértő elárulta azokat a gyakori eseteket, amelyekkel könnyen felbosszanthatjuk a többi utast és a légikísérőket.

A PortableProfessional nevű YouTube-csatornát üzemeltető Megan rendszeresen posztol tartalmakat, amikben utazási tippekkel látja el a követőit. Egyik legnépszerűbb videójában elmondja, miket nem lenne szabad csinálni a fedélzeten.

1. Ülőhelyet cserélni

Nem jó ötlet másokkal helyet cserélni anélkül, hogy előtte ne szólnánk a személyzetnek.

"A légiutas-kísérőknek biztonsági okokból ellenőrizniük kell, ki hol ül és ha nem a kijelölt ülésen foglalunk helyet, akkor előfordulhat, hogy egy olyanra ülünk át, amit valaki másnak tartanak fenn, aki még felszáll a gépre. Ha mindenképp máshová akarunk ülni, akkor várjuk meg, amíg a gép felszállása után ki lehet kapcsolni a biztonsági övet és megbizonyosodtunk róla, hogy mindenki a fedélzeten van. Bár így sem lesz túlságosan lenyűgözve a repülőgép személyzete" – mondja.

2. A fej feletti tárolók nem megfelelő használata

A csomagok rossz helyre pakolása vagy a tároló felesleges felhajtása a legkönnyebb módja annak, hogy felbosszantsuk a légiutas-kísérőket. A youtuber elmagyarázta, hogy a fej feletti tárolót azon kézipoggyászok vagy nagy hátizsákok elhelyezésére kell használni, amiket nem lehet az ülések alá tenni.

Annak érdekében, hogy minden utas el tudja rakni a csomagjait, Megan azt kéri, hogy a kisebb csomagokat, például a laptop-táskákat az előttünk lévő ülés alá pakoljuk be.

3. Nem figyelnek a biztonsági tájékoztatóra

Mindig figyelemmel kell követni a felszállás előtti eligazítást. Egyrészt azért, hogy tisztában legyünk a vészhelyzeti teendőkkel,

másrészt tiszteljük meg vele a személyzetet.

"A légiutas-kísérők bosszantásának egyik módja, egyben a feléjük mutatott tiszteletlenség jele, ha a biztonsági bemutató alatt sem vesszük le a fejhallgatót, vagy folyton beszélgetünk. Lehet, hogy sokszor láttuk már ezt, de képzeljük el, hogy előadást tartunk, és senki se figyel ránk, vagy közben valaki megállás nélkül dumál. Így érzik magukat a légiutas-kísérők is, amikor az utasok nem figyelnek rájuk."

4. Csak kérésre kapcsolja be a biztonsági övet

Végezetül a youtuber azt ajánlotta, hogy mindig csatoljuk be a biztonsági övet, amikor erre kérnek.

"Ne legyél az az utas, akinek külön szólni kell, hogy tegye el a laptopját, vagy a személyes tárgyait az előtte lévő ülés alá, majd kösse be az övét. Egyik repülésem alkalmával a pilóta bejelentette, hogy késve szállunk fel, mert a rendszere azt mutatta, hogy nem minden utas biztonsági öv van bekötve. Zseniális húzás volt, mert ezt követően azonnal a becsatolások csattogó hangjával lett tele a gép."

Az utazás, mint tudjuk, szélesebb látókört biztosít a világról, egyben alkalmazkodást is igényel. Utóbbi azt jelenti, hogy indulás előtt ajánlott utánanézni a helyi kulturális normáknak, az éttermi etikettnek és a nyelvnek. Az alábbi bosszantó szokásokat pedig mindenképp javasolt ejteni.

(Forrás: Express, fotók: Getty Images)

repülés | személyzet | szakértő | bosszantó | utazás

Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”