Legalábbis, ha hihetünk a TikToknak.
Az évek során jelentősen megváltozott annak metódusa, hogy honnan szerzünk inspirációt az utazáshoz. Először voltak az útikönyvek, aztán jöttek a weboldalak, most az egyik közösségi média-alkalmazás tarolja le ezt a szegmens a világjárvány óta: igen, a TikTok az.
Prabhakar Raghavan, a Google vezető alelnöke szerint a Z generáció negyven százaléka a TikTokot használja információforrásként, plusz az összes felhasználó hetvenhat százaléka mondta azt, hogy az alkalmazás inspirálta egy utazásra.
De melyek azok az úti célok, amelyek a TikTok-felhasználókat a leginkább érdeklik?
Ennek ment utána a Cruise Croatia utazási vállalat, amely megnézte a világ 135 legnépesebb városának TikTok-nézettségeit március eleje és július eleje között.
Ez alapján a legnépszerűbb város messze Barcelona, több mint 24 milliárd megtekintéssel.
Népszerűsége azért nem annyira meglepő, gondoljunk csak a Gaudi által tervezett egyedi épületeire, például az ikonikus La Sagrada Familia katedrálisra, a tengerparti elhelyezkedésére, világhírű ételeire és pezsgő éjszakai életére.
A #barcelonathingstodo hashtag különösen népszerű a Z generációs felhasználók körében – ez szintén nem meglepő felfedezés, mivel a város olyan neves fesztiváloknak ad otthont, mint a Primavera, a Sonar Festival és a San Joan.
A második helyen New York áll, ahol a felhasználók a városban élő tiktokkerektől vadásznak tippeket. Párizs a harmadik, valószínűleg a divathét állandóan kiszámítható közösségi média-jelenléte miatt. A két város népszerűsége sokat köszönhet még az ott játszódó sorozatoknak is: ilyen az újjálesztett Gossip Girl vagy az Emily in Paris.
Európa összességében nagyon jól teljesített, mivel az első hat helyből ötöt foglal el az élmezőnyben. Néhány kevésbé várt város is van ott, köztük a perui Lima, Dél-Amerika úgynevezett "kulináris fővárosa" és a több mint száz szigetből álló indonéziai Dzsakarta.
Íme, a világ tíz legnézettebb úti célja a TikTok-on.
- Barcelona, Spanyolország (24 milliárd megtekintés)
- New York City, USA (18 milliárd)
- Párizs, Franciaország (16 milliárd)
- London, Egyesült Királyság (15 milliárd)
- Isztambul, Törökország (9 milliárd)
- Madrid, Spanyolország (9 milliárd)
- Lima, Peru (7 milliárd)
- Dzsakarta, Indonézia (5 milliárd)
- Tokió, Japán (4 milliárd)
- Szingapúr (4 milliárd)
A közösségi média tele van ötletekkel, amelyek közül mindenki kedvére szemezgethet a főzéstől kezdve az utazáson át az következő úti cél kiválasztásáig. Miközben adódik néhány teljesen haszontalan illetve vitatható tanács is, vannak utazási hackek, amelyek vitán felül állva megkönnyítik az utazás nem mindig kellemes részeit is.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
z generáció | célpontok | tiktok | trend | utazási | legmenőbb
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!