Nem túl jók a kilátások az árakat tekintve.
Mivel a világ Ukrajnára figyel, nem meglepő módon az utazási irodák idén először tapasztalták meg a foglalások lassulását. A Travel Weekly szerint az utazási irodák az ügyfelek oldaláról "idegességről" számolnak be; sokan ugyanis bizonytalanok abban a tekintetben, hogy hová és mikor utazzanak el. Az utazási vállalkozásokat ért károk mértéke azonban nagyjából csak húsvét körül fog kiderülni, amikor a nyári foglalások hagyományosan a csúcson vannak.
"A háború nagy nyomást gyakorolhat az amúgy is kihívásokkal teli gazdasági környezetre, és megnehezítheti az utazási keresletet ebben az évben" – mondta az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) képviselője. Az olajárak közelmúltbeli megugrása és annak a gazdaságra gyakorolt kedvezőtlen hatása "magasabb közlekedési és szállásárakkal, valamint kínálathiánnyal járhat, továbbá veszélyeztetheti a fogyasztói keresletet és a beruházással kapcsolatos terveket".
Az esetlegesen elmaradó nyaralások persze aligha a válság legrosszabb következményei, ám olyan országoknak, mint mondjuk Ciprus és a Seychelle-szigetek – ahol a turizmus az egyik legfontosabb gazdasági pillér –, az emberek megélhetésére gyakorolt hatása valódi aggodalomra ad okot. Különösképp a járvány harmadik nyarán.
Azok, akik a világjárvány idején elvetették a komolyabb terveket, nagyon szeretnének már újra útra kelni, legyen szó akár repülőről, vonatról vagy hajóról. De milyen hatással lehet a háború az elképzeléseikre?
Rengeteg amerikai turista például úgy dönthet, hogy inkább elkerüli Európát.
"Az Egyesült Államok és Ázsia piacai – amelyek most kezdenek csak igazán megnyílni, és egyébként hajlamosabbak a kockázatkerülésre –, különösen érintettek lehetnek főként az Európába irányuló utazások terén" – mondja az UNWTO. Az Európa és Ázsia közötti utasforgalomra pedig az is hatással lesz, hogy bizonyos európai légitársaságoknak át kell vezetniük az útvonalaikat az orosz légtéren. A probléma leginkább a Finnairt érinti.
Kelet-Európa biztonságos
Az EASA az EU azon ügynöksége, amely a légteret figyelve ügyel az utasok biztonságára. Közvetlenül az oroszok ukrajnai invázióját követően, február 24-én "konfliktusövezetre vonatkozó tájékoztatót" adott ki, amelyben figyelmeztette a légitársaságokat, hogy ne repüljenek Ukrajna, valamint Moldova, Fehéroroszország és Oroszország egyes részei fölött.
Ez a kockázati zóna hetekkel később sem bővült, ami azt jelenti, hogy a környező országokba, tehát Lengyelországba, Szlovákiába, Romániába, Észtországba, Lettországba, Litvániába és Törökországba nyugodtan lehet utazni.
Eközben a TripAdvisor összegyűjtötte azoknak az új úti céloknak a listáját, melyekre a felhasználók a leginkább szeretnének eljutni idén. Az “új” ebben az esetben azokat a helyszíneket jelenti, melyeknek a legnagyobb mértékben nőtt az online népszerűsége az elmúlt évben.
(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images, Unsplash, Pixabay)
háború | utazás | hatás | oroszország | repülés | nagy sztori
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!