A francia főváros száznyolcvan kilométernyi szegregált kerékpársávot alakítana ki.
Párizst évtizedek óta egy alaposan beépített, forgalmas, de mégis nagyon romantikus metropoliszként ismerjük. A város szeretné levetkőzni a szennyezett imázsát, és sokkal zöldebbé válni, aminek érdekében komoly lépéseket tesz: 2026-ra "száz százalékban kerékpározható" lenne.
A városvezetés elképzelése szerint 250 millió eurót fektetnének be a kerékpáros infrastruktúrába, drasztikusan növelve (és javítva) Párizs kerékpárosbarát jellegét.
És hogy pontosan mire is költenék ezt a temérdek pénzt? Jelentős összeg menne el újonnan megépített kerékpárutakra; összesen 180 kilométernyi szegregált sávot fektetnének le, valamint 450 kilométernyi új sávot is kialakítanának az utak mentén.
Mindezek mellett a város 130 ezerrel több parkolóhelyet is létrehozna a bringások számára.
A gyakorlati fejlesztéseken túl a helyiek kerékpározáshoz való hozzáállását is pozitív irányba terelnék. Új utcakódexet vezetnének be, amely a közlekedési lámpáknál elsőbbséget biztosítana a kerékpárosoknak, a villamosoknak és a buszoknak, a város mind a húsz kerületében pedig kerékpárműhelyeket hoznak létre, hogy minden bringás gyorsan megjavíthassa a járgányát, ha szükséges. Emellett nagyszabású kampányt indítanak a gyermekek kerékpározásra tanítása érdekében.
Ez a kezdeményezés csak egy a sok közül, amelyek mind azt a célt szolgálják, hogy Párizs környezetbarátabbá váljon. A 2024-es olimpiai játékok megrendezésére készülve a város például kiterjedt faültetési programot indított, és bejelentette, hogy a belső kerületeiből kitiltja az autókat.
A legújabb terveknek köszönhetően tehát Párizs akár a kerékpárosok paradicsoma lehet, de a projekt megvalósulásához a városi tanács jóváhagyására is szükség van.
(Forrás: Time Out, fotók: Getty Images)
kerékpár | bringa | kerékpározható | nagy sztori | zöld | párizs
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!