Nyilván senki sem szeretne olyan helyzetbe kerülni a repülés során, amikor evakuálni kell a gépet, de ha ne adj' isten, mégis megtörténik, akad néhány hiba, amire fontos felhívni a figyelmet.
Az egyik ilyen például az, amikor vészhelyzetben valaki még megpróbálja lehozni a csomagját a repülőgépről,
holott ezzel veszélybe sodorhatja saját és utastársai életét is.
A Japan Airlines kigyulladt repülőgépének esetét követően kiemelték ezt a létfontosságú lépést.
– A repülőgépen hátrahagyott holmik döntő jelentőségűnek bizonyultak abban, hogy mindenki biztonságban kijusson a fedélzetről – nyilatkozta Ed Galea professzor, a Greenwichi Egyetem Tűzbiztonsági Mérnöki Csoportjának igazgatója. – Egy olyan utast sem fedeztem föl egyetlen, általam látott videón sem, aki a csomagjaival együtt hagyta volna el a gépet. Ha az emberek ilyen esetben megpróbálnák még összepakolni a kézipoggyászukat, az nagyon veszélyes lenne, mert lelassítanák az evakuálást – mondta.
A kigyulladt japán repülőgépről végül mindenkit biztonságosan kijuttattak, ami arra utal, hogy érdemes megfogadni Ed Galea tanácsát.
A professzor mellett a Sun Online Travel rezidens légiutas-kísérője is a poggyászok hátrahagyását szorgalmazza vészhelyzetben, – A csomagod soha sem olyan fontos, mint az életed – vészhelyzetben mindig hagyd hátra. Nincs annyira szükséged a laptopodra vagy a ruháidra, mint gondolnád, ezért csak szállj le a repülőgépről, amilyen gyorsan csak tudsz. Nemcsak téged lassít le, hanem a többieket is, és megakadályozza, hogy a lehető leggyorsabban elhagyják a gépet. Mennyire éreznéd magad bűnösnek, ha valaki azért halna meg, mert feltartottad azzal, hogy a bőröndödet még kivetted a fej feletti tárolóból? Ez egyáltalán nem éri meg – foglalja össze tanácsait a légikísérő.
Hozzátette még, hogy az utasoknak a gépre történő felszálláskor meg kellene számolniuk, hány ülés van a helyük és a vészkijárat között, arra az esetre, ha netán sötétben kellene evakuálni. – Ez egy egyszerű lépés, amit megtehetsz; számold meg az üléseket a vészkijárattól a székedig, amikor felszállsz, arra az eshetőségre felkészülve, ha netán vészhelyzet alakulna ki, és nem látnád, hová mész."
Az utasokat arra is figyelmeztette, hogy vészhelyzetben a cipőt és a zoknit is tartsák a lábukon, mert egyrészt a mezítlábasság sérülést okozhat, másrészt az utastérben széthagyott lábbelik akadályt jelenthetnek a többi utasnak vagy a személyzetnek.
Vannak dolgok a repüléssel és az utazással kapcsolatban, amelyeket természetesnek veszünk. Például ritkán gondolkodunk el rajta, miért a bal oldalon szállunk fel a repülőgépre. Most eláruljuk. A rutinos utazók számára pedig a felszállás előtti, légiutas-kísérő által bemutatott tájékoztató rutinszerű, már-már érdektelen. Akadnak azonban különböző hangjelzések, amelyek menet közben szintén információkat közölhetnek.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
légiuats-kísérő | biztonság | tipp | tanács | vészhelyzet | repülés
A Balaton kapuja: Kenese Bay Garden Resort & Conference Hotel
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!