Létezik annál frusztrálóbb, mint átvergődni a reptéri felforduláson, elfoglalni a helyünket a gépen, hogy aztán a felszállást követően majdnem idegbajt kapjunk az előttünk ülőtől, amikor az egyszer csak hátradönti az ülését? Valószínűleg nem, de szerencsére hamarosan vége lehet ennek a rettegésnek.
Számos légitársaság ugyanis alaposan lecsökkenti a gépein a dönthető ülések számát, vagy jobb (?) esetben akár teljesen ki is iktatja azokat. És bár ez nem újdonság – a Ryanair már 2004-ben megszüntette a dönthető üléseket, és aztán egyéb fapados légitársaságok is követték a példáját –, mostanra a hosszú távú járatokat üzemeltető társaságoknál is elterjedőben van a metódus.
Persze ez nem jelenti azt, hogy legközelebb egyenes háttal ülve kell majd aludni, amikor éjszakai járattal utazunk,
hanem az üléseket gyakran amolyan félig hátradöntött állapotba rakják, a dőlésszöget tekintve valahol a függőleges és a hátradöntött pozíció között.
Andrew Lawrence, az Ausztrál Kiropraktorok Szövetségének elnöke szerint ez nemcsak a testtartásunknak és a kényelmünknek tesz jót, de az egyszerűbb üléskialakítás egyben azt is jelenti majd, hogy a repülőgépek könnyebbek lesznek, és kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.
A Jet2 2009 óta alkalmaz ilyen kialakítást, és a British Airways négy óránál rövidebb járatain is általában ilyen üléseket használnak. A Delta 2019-ben felére csökkentette az ülések dönthetőségét, akárcsak a United, az American Airlines és a Southwest Airlines. A Finnair még business osztályon is bepakolt olyan üléseket, amelyeket nem lehet állítgatni.
Bár világszerte jelentősen csökkent a hátradönthető ülések száma, mégsem valószínű, hogy a funkció egyik napról a másikra teljesen eltűnik a hosszú távú járatokról.
Szóval legközelebb, ha olyan repülőn ülünk, melyen hátradőlve élvezhetjük a repülést, figyeljünk arra, hogy ne borítsuk fel senki vacsoráját, ne törjünk össze laptopokat, ne törjük be az orrát senkinek, és ne keveredjünk verekedésbe – merthogy ezek mind megtörténtek már a fedélzeten egy kérdés nélküli hátradöntés következményeként.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
fedélzet | szabály | utazás | ülés | eltűnhet | illem
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!