Jelentősen átalakítják az elektromos rollerekre vonatkozó szabályokat az osztrák fővárosban.
A városvezetés tervei alapján egy éven belül mintegy kétszáz parkolóhelyet létesítenek az elektromos rollerek számára, melyeket a WienMobil kerékpárállomások mellett helyeznek ki. Nyolc-tíz rollert lehet parkoltatni bennük, illetve körülöttük száz méteres sugarú körben parkolási tilalom lesz érvényben. A tisztviselők szerint ez azt jelenti, hogy a rollerezők fizikailag nem tudnak majd máshol parkolni, ha a parkolási zónától száz méteren belül tartózkodnak. Amennyiben a parkolózónán kívül vannak, akkor az utcán kell hagyniuk a járművet az autók között.
Ulli Sima városi tanácsos kifejtette az intézkedés lényegét, ami nem más, minthogy a járdákat mentesítsék a balesetveszélytől.
Kijelölnek még ún. piros zónákat is, ahová rollerekkel egyáltalán nem lehet behajtani.
A városi tisztviselők a különböző kerületekben megszabják a rollerek számának felső határát is. A belvárosban ez a szám ötszáz, míg a 2-9. és 20. kerületekben 1500 lesz. Ezen túlmenően a város egyfajta digitális műszerfalat kíván létrehozni a rollerek elhelyezésének és aktivitásának nyomon követésére. Az ötlet lényege, hogy a magánszolgáltatók és a rendőrség együttműködése révén érvényre juttathassák a szabályozást és szankcionálni tudják a jogsértéseket.
Alig több mint négy évvel a bevezetésük után Párizsnak elege lett a rollermegosztó szolgáltatásokból és a hozzájuk kapcsolódó problémákból. Legalábbis erre enged következtetni Anne Hidalgo polgármester hirtelen jött bejelentése, amely szerint népszavazást indít arról, menjenek vagy maradjanak a megosztó közlekedési eszközök.
(Forrás: The Mayor, fotók: Getty Images)
elektromos | parkolás | szabályok | bécs | roller
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!