Ha úgy érzed, hogy szinte minden héten belefutsz egy új tequila márkába, akkor nem állsz messze az igazságtól. De jó oka van annak, hogy a hírességek, a vállalkozók és az üzletemberek öntik bele a pénzt.
Egyre több ismert ember dönt úgy, hogy különleges, prémium kategóriás alkoholok gyártásába kezd. George Clooney például 2018-ban a világ legjobban fizetett színésze lett anélkül, hogy egyetlen filmben is szerepelt volna, köszönhetően a Casamigos milliárdos eladásának. Azóta más nagy nevek is felszálltak a tequilavonatra, így például a Szikla és Kendall Jenner is. Eva Longoria szintén új tequilamárkával jelent meg a piacon: a Casa Del Sol-t “ultra prémium szeszesital-márkának” nevezik, mivel a legkiválóbb, kézzel válogatott százszázalékos Blue Weber agavéból készül.
Az Allied Market Research legfrissebb adatai szerint a tequila globális értékesítése a következő évtizedben exponenciálisan növekedni fog, méghozzá a 2021-ben regisztrált közel 13 milliárd dollárról 2031-re több mint 24 milliárdra. Ez 6,6 százalékos összetett éves növekedési rátának felel meg.
Nem meglepő módon várhatóan Észak-Amerika lesz a legnagyobb piac; bárki, aki járt már ott bárban, italboltban vagy klubban, tisztában lehet vele, hogy a tequila mennyire népszerű arrafelé.
Konkrétan annyira, hogy a tequila eladásai jövőre megelőzik az amerikai whiskeyét.
Bár számos új márka debütál a piacon, a nagy cégek továbbra is a jól bevált márkákkal, köztük a Brown-Formannel (Herradura), a Diageóval (Casamigos), a Beam Suntory-val (Hornitos), a Constellation-nel (Casa Noble), a Bacardival (Patron) és a Becle-lel (Jose Cuervo) kollaborálnak.
A fogyasztók még mindig a nagy márkákat veszik, ha tequilázni szeretnének, a legkelendőbbek tízes listája így fest:
- Casamigos
- Don Julio
- Clase Azul
- Espolòn
- Patrón
- Jose Cuervo
- 1800 Tequila
- Teremana
- Hornitos
- Casa Dragones
A Teremana relatíve újoncnak számít az élzemőnyben, de mivel nem más áll mögötte, mint Dwayne The Rock Johnson, az előretörés érthető. Az egykori pankrátorból lett színész új vizekre evezett azzal, hogy beszállt az alkoholpiacra, ráadásul minden rekordot meg is dönt a tequilájával.
Az adatokból mindenesetre levonható a tanulság, hogy mind a rajongóknak, mind az alkalmi iszogatóknak több mint elég tequilájuk lesz a következő évtizedben. És vélhetően azon túl is.
Az elmúlt évtizedben a mezcal népszerűsége szülőföldjén, Mexikón kívül is megnőtt, azonban arról, hogy tulajdonképpen mi is ez az alkoholos ital, ami véget vetett a tequila egyeduralkodásának, keveset tudtunk. Eddig.
(Forrás: RobbReport, fotók: Unsplash)
rekord | tequila | eladás | amerika
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!