Sokunk számára az ablak melletti ülés adja a repülés lényegét, legyen szó fel- vagy leszállásról. A légi közlekedésben afféle újítónak számító Rosen Aviation azonban azt állítja, hogy a jövőben ablak nélküli repülőgépek emelik magasabb szintre ezt az élményt.
A Maverick Project keretében teljesen újragondolták a gépek kabinjait, aminek eredményeként virtuális ablakokkal helyettesítik a fedélzeti ablakokat. Lee Clark, a Rosen Aviation stratégiai alelnöke szerint a vállalat "a holnap technológiáját" vezeti be egy olyan világban, ahol a földön már mindennaposnak számítanak az intelligens otthonok és a technológiailag fejlett autók, a cél pedig a futurisztikus élmény megteremtése lesz érintés nélküli vezérléssel és hologramokkal.
A technológiát először a magánrepülőgépeken alkalmazzák, a jövőben aztán a kereskedelmi járatok első és business osztályain is felbukkanhat.
A Rosen Aviation azt szeretné, ha a kereskedelmi változat premierje a 2022-es a hambergi Airport Interiors Expón lenne.
"Úgy tűnik, hogy a virtuális tetőablakok és a virtuális ablakok a legfelkapottabb témák közé tartoznak, mert magukban hordozzák a kiterjesztett valóság és némi mesterséges intelligencia beépítésének lehetőségét, hogy aztán sokkal magával ragadóbb élményt kreáljanak a kis ablakból" – mondta Lee Clark.
A virtuális ablakok a fedélzeti szórakoztatás részeként működhetnek, miközben információt adnak azokról a területekről, melyek fölött a gép éppen elrepül, másrészt egyszerűen csak hozzájárulhatnak a kellemes fedélzeti hangulathoz.
Sokan aggódnak viszont az ablaktalan kabinok klausztrofób hatása miatt, de a Rosen szerint az eddigi visszajelzések pozitívak. A Maverick Projectnek azonban még meg kell bizonyosodnia arról, hogy az ablak nélküli kialakítás megfelel-e az előírásoknak, így eltarthat egy darabig, amíg a nagyközönség is átélheti ezt az élményt.
Nyilvánvaló, hogy egy repülőgép első osztályán elérhető kényelmi szolgáltatások köszőviszonyban sincsenek a turista osztályéval. A Virgin Airlines ráadásul most új szintre emeli az első osztály luxusát, ami arra késztetheti a kettő között vacilláló utast, hogy inkább az áhított prémium körülményekre költse a pénzét.
(Forrás: Matadornetwork, fotók: Getty Images, a Rosen Aviation Facebook-oldala)
fedélzet | repülőgép | Virtuális | ablak | jövő
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!