Szájban olvadó wagyu és mesteri zserbó is került a Deák St. Kitchen nyári étlapjára

Az igazán jó nyári menü olyan, mint a lány, akivel szívesen megyünk ki kánikulában a strandra: laza, friss, spontán, és van benne valami finesz, valami izgalmas fűszer, ami magával ragad. A The Ritz-Carlton éttermében, a Deák St. Kitchenben minden évben kétszer szabják újra az étlapot, hogy jobban idomuljanak a szezonális alapanyagokhoz, és a tartalmas, nehéz ételeket a meleg hónapokra könnyen befogadható, egyszerűbb, mégis látványos fogásokra váltsák. Ott voltunk a premier előtti vetítésen, elmeséljük, milyen volt.

Azt már sokszor mondtuk, hogy az egyik kedvenc belvárosi éttermünk a Deák St. Kitchen, de a friss élményünk alapján a 2018-as nyári menü önmagában képes lesz megmagyarázni, miért.

A szabadtéri pop-up vacsorán az új, tizennyolc fogásos menü legkeményebb katonáit küldték csatába, és az ízek toronymagasan győztek a kétségek felett.

Előételnek marhabélszín tatár, paradicsom, friss házi kenyér, kacsa mousse, többféle sajt, sonka és kolbász érkezett, ami elég tartalmas kezdés egy ötfogásos vacsorán. A tatár már régóta nagy kedvencünk, most a legmélyebb benyomást talán a kacsa mousse tette ránk, ami úgy krémes, hogy már-már légies, a roppanó házi kenyérrel egészen elképesztő páros.

Az ezt követő hideg uborkaleves évek óta nagy kedvencünk, kíváncsiak is voltunk, mit hoznak ki belőle a Sugár Róbert séf vezette konyhán. Bár nemrég még elképzelni is nehéz lett volna, hogy a különféle uborkákból – kígyó, savanyú és kovászos – készült levest együnk, ma alig tudnánk mondani frissítőbb és könnyebb nyári ételt. Itt külön jól állt neki a joghurt, a marinált retek és a kaviár – egyik sem vette el a karakterét a levesnek, inkább csak finoman kísérte.

Az étlap egyébként a korábban is jellemző, kicsit magyaros, kicsit nemzetközi kombinációkat hozza – így kóstolhatunk konfitált kacsacombot káposztás kockával, oldalast vagy sertésszüzet is.

Az oldalas ez esetben a menü legszédítőbb fogása: a Wagyu Ausztráliából repül a budapesti étterem konyhájára, ahol a séfek a zöldborsó többféle variációjával tálalták, és kolbászhabbal csavartak rajta, ami egészen zseniális, füstös, krémes, a szolidan fűszerezett, szájban olvadó hús tökéletes kísérője.

De legalább ilyen ízes és szaftos a pirított – előzőleg pedig vélhetően már szuvidált – sertésszűz is, ami árpagyönggyel és az egészet felrázó kacsamáj velouté-val érkezik.

A tökéletes finis Mázás Istvántól származik, attól a cukrászmestertől, aki hosszú évek óta a ház pastry chefje, és akinek a vargabélesébe már egyszer masszívan beleszerettünk.

Ha csak a kép alapján tippelnénk, valószínűleg csokoládés-trüffeles desszertre gondolnánk, pedig a tányérról egy olyan zserbó figyel, amit megcsapott a modern konyhatechnológia szele. A gömb finoman roppan, benne a tejcsokoládé és a sárgabarack libabőrt előidéző, finoman savas, friss elegyet alkot, a kívül rekedt hab és a barack sorbet pedig finoman jelzi, hogy egy nyári variációt kóstolunk.

Az új fogásokhoz új borok is társulnak – több mikrotételt kimondottan az étterem számára palackoztak és címkéztek, köszönhetően Varga Dániel és a borászok közvetlen, baráti viszonyának. A huszonnégy új bor között kóstolhatunk a tokaji Balassától, az egri Gál Tititől és az épp a napokban a Decanter World Wine Awardson díjnyertes Gróf Degenfeldtől is.

Ez az öt fogás pont arra volt jó, hogy felcsigázza az érdeklődésünket, és újra vissza akarjunk menni tesztelni a maradék tizenhármat. Vigyázz, Deák St. Kitchen, hamarosan jövünk!

Az étterem, aminek három lelke van – Baraka Restaurant

Egy kozmopolita étterem, ami a világ bármelyik pontján működhetne Berlintől Londonon át New Yorkig. De szerencsére itt vannak, Budapesten.

(Fotók: Gyana Dániel, Deák St. Kitchen)

The Ritz-Carlton | Deák St. kitchen | étlap | Matthew Piercy | the ritz-carlton budapest