Tálos Attila történetét elsőként a Roadsteren olvashatod.
Mondhatnánk, hogy egy jó bor történet nélkül olyan, mint egy jó történet bor nélkül. Minden bor már önmagában egy palackba zárt történet a szőlőtőkétől a poharunkig, de mitől függ, hogy épp melyiket választjuk? Pillanathoz a bort, vagy a bortól lesz örök emlék egy pillanat?
Erre keresi a választ a Bortársaság legújabb kampánya, amelyet nem tudunk nem szeretni. Színészek, dizájnerek, étteremtulajdonosok, kultúremberek mesélnek nekünk borpillanataikról, amivel nemcsak egy perce szakítanak ki minket a világ zajából, de tippet is adnak a következő borkalandunkhoz. Sztorizott eddig a Kiosk tulaja, Hlatky-Schlichter Hubert, Eke Angéla színésznő, Ahn Tuan étteremtulajdonos, Böjt Gergő borász és még sorolhatnánk, de nem soroljuk, hanem inkább mutatjuk.
"A történetek mindig is elvarázsoltak, a bor kapcsán előjövő történetek különösen – jegyezte meg a kampány kapcsán Palotai Zoltán, a Bortársaság társtulajdonosa. – A felvetés, hogy egy bornak tovább íródik a története, miután leveszik a polcról, új nézőpontot hozott be számunkra. Hiszen munkánk során mi azt az epizódot ismerjük jól és meséljük el, ahogy a tőkén érő szőlőből a palackokba kerül a bor. Nagyon meglepődtünk, hogy milyen könnyen jöttek a történetek.
Mind derűsek, emelkedettetek, sokrétűek. Hiszen a történeteket mindenki szereti.”
Mint látható, Kereszty Gábor, a Két Szerecsen, a Szépilona és a Bartók tulajdonosa is szerepelt benne, és olyannyira a magáénak érezte a projektet, hogy a Bartókban egy hétvégén át tematikus borsztori napokat tartott: a történetét kinyomtatta, kitette minden asztalra, és aki kedvet kapott, megkóstolhatta az általa ajánlott bort. Ilyen az, amikor egy kampány kilép a virtuális térből, és külön életet kezd el élni!
Tálos Attila, a Bortársaság társalapítója és tulajdonosa maradt utoljára, az ő története itt, a Roadsteren mutatkozik be először.
Aki ismeri a magazinunkat, olvashatta, milyen filozófiával fordul balatonszőlősi birtokán a borkészítés és úgy általában a borok felé Attila, így biztosak voltunk benne, ő olyasvalaki, akinek valószínűleg több boros története is van, de egy biztosan.
"Közel három évtized borozás sok ezer bora közül kiválasztani egyet elképesztően izgalmas. Peregnek előttem a filmkockák helyekkel, ízekkel, borokkal, emberekkel. És ez a film húsz évvel ezelőtt állt most meg előttem egy pillanatra. A helyszín Milánó, egyedül töltök néhány napot ott egy boros rendezvény miatt. Őszintén? Egy teljesen idegen városban lenni egyedül: érdekes, egy kicsit furcsa, bizonytalan, keresem a helyemet. A milánói Scala előtt sétálok el, szinte véletlen, hogy észreveszem. Megpróbálok jegyet venni az esti előadásra, és el sem hiszem, de sikerül a kakasülőre. Bartók Béla: A kékszakállú herceg vára! Marton Évával és Polgár Lászlóval. Nagy élmény az egész, az olasz közönség tombol. Rövid séta után benyitok egy kicsi, barátságosnak tűnő vendéglőbe. Tele van, de mosolyogva leültetnek a konyha előtti asztalhoz. Étlapot nem adnak, nem is kérek. A sürgés-forgás közben a tulaj letesz elém egy-egy tányért, nem beszélünk, mégis egyértelmű a belépés óta, hogy teljesen rábíztam magamat. Beleértve a bort is. Előttem az asztalon egy borospohár és egy palack vörösbor. Címke nélkül. A ház bora. Otthon érzem magam."
A Bortársaság történetei ezzel véget érnek, de a borok szerencsére velünk maradnak. A tizennégy történet és a hozzájuk kapcsolódó borok jó időre ellátnak minket ötletekkel, ha éppen új ízekre vágynánk, mi a magunk részéről annak sem lennénk ellenére, ha ezt a tizennégy bort összeraknák egy válogatásba, hogy aztán betehessük a fa alá. Ha ez nem is történik meg, mi akkor sem esünk kétségbe, ugyanis mind a tizennégy bor elérhető a Bortársaság kínálatában.
(Fotó: Kecskés Márton, grafika és dizájn: Csontos Eszter/Socially)
történet | bor | tálos attila | kampány | bortársaság | ahn tuan
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!