Nálad lecserélődik jegeskávéra a reggeli hosszúkávé nyáron? Vagy egyáltalán nem változtatsz évszakhoz igazodva? És árban mi nálad a lélektani határ?
Egy friss kutatásból kiderült, hogy az időjárás nemigen befolyásolja a szokásokat:
az emberek 68 százaléka nyáron sem nagyon változtat rajta, a kávét ilyenkor is melegen issza. A magyar kávékedvelők 56 százaléka rendszeresen, illetve alkalmanként fogyaszt jegeskávét, a kutatás szerint pedig a legtöbben ezt otthon készítik, ugyanis a túlnyomó többség nem szívesen fizet ezer forintnál magasabb összeget a jeges kávéért.
A kutatásban megkérdezett legfiatalabb korcsoport, a 18 és a 24 év közötti fiatal felnőttek több mint fele a nyári időszakban változtat kávézási szokásain, míg a hatvan év felettiek hetven százaléka ugyanúgy kávézik nyáron, mint a hűvösebb évszakokban.
Közölték, aki mégis változtat, az jellemzően kevesebb kávét iszik a nyári szabadsága, pihenése alatt (hét százalék), különösen igaz ez a legfiatalabbakra (tizennégy százalék). A napi hőmérséklet nem igazán befolyásolja a kávéválasztást: mindössze a válaszadók három százaléka teszi az időjárástól függővé, hogy hogyan kávézik.
Úgy tűnik, a legfiatalabb válaszadók hajlamosak kánikulában változtatni bevett szokásaikon: nyolc százalékuk változtat, és minél idősebb a válaszadó, ez annál kevésbé jellemző.
Bár a megkérdezettek több mint fele alkalmanként vagy rendszeresen fogyaszt jeges kávéitalt, a hűsítő kávék a fiatalok körében a legnépszerűbbek: míg a 18-24 évesek csupán 15 százaléka nem fogyaszt jegeskávét, addig ugyanez az arány a hatvan év fölöttieknél már 43 százalék. A fiatalok ráadásul nemcsak többet fogyasztanak, de többféle hideg kávéitalt is kipróbálnak, és nyitottabbak az édesebb verziók, például a fagylaltkávé iránt.
A kutatás alapján a legnépszerűbb ital a jeges cappuccino, ezt minden ötödik válaszadó fogyasztja, közel ugyanennyien választják a fagylalt kávét (19 százalék) és a jeges eszpresszót is (18 százalék). A fiatalabbak körében is a jeges cappuccino a legnépszerűbb, a harminc év alattiak közül minden harmadik válaszadó ezt issza legszívesebben.
Nemek közötti megoszlás is megfigyelhető az elemzés szerint: a férfiak 36 százaléka nem fogyaszt jeges kávéitalt, s ha igen, akkor is a tejmentes verziót választják, míg a jeges cappuccinót, a frappét és a fagylalt kávét inkább a nők részesítik előnyben. A válaszadók 76 százaléka otthon készíti el jeges finomságát, de kávézóban is szívesen fogyasztja 43 százalékuk, strandon 15 százalékuk, míg munkahelyen viszonylag kevesebben, a válaszadók 12 százaléka él ezzel.
Szintén kiderült, hogy a jegeskávét fogyasztók meglehetősen árérzékenyek: 78 százalékuk maximum ezer forintot hajlandó fizetni érte. A válaszadók 14 százaléka fizetne ezer forint feletti összeget egy jeges italért, míg hét százalékuk úgy nyilatkozott, hogy egy igazán jó kávé esetén nem számít az ár.
(A kutatást a Costa Coffee és a GKID Research Consulting a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 2022 júliusában mintegy 4600 fogyasztó megkérdezésével készítette. Forrás: MTI, fotók: Unsplash)
magyarország | kutatás | felmérés | jegeskávé | kávé | kávéfogyasztás
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!