Amihez Carroll Shelby, az ötvenes évek ismert autóversenyzője, később csapatvezetője majd talán még sikeresebb autótervezője hozzányúlt, legtöbbször arannyá változott. A 2012-ben elhunyt Shelby egyik kedvenc feladataként klasszikus Mustangokat alakított át versenygépekké. Ezt a hagyományt mostanság a Mustangokat csinosító és felturbózó Revology cég ápolja, de úgy, hogy arra Shelby is elégedetten csettintene.
A Revology Carst a korábban a Fordnál dolgozó Tom Scarpello alapította. Ő tette fel egy szép napon azt a kérdést, hogy miért nem hozza vissza az autógyár a hatvanas években nemcsak az autózást, hanem a divatot és a zenét is meghatározó Mustangot? Elvégre a mai kor embere nem biztos, hogy tisztában van az ikonikus márka jelentőségével.
Stílusát tekintve a hatvanas évek Mustangja állta az idők próbáját, ám össze sem lehet hasonlítani az akkori autókat a napjaink útjain száguldókkal teljesítmény, vezethetőség, megbízhatóság, tartósság, kényelem, biztonság, üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szempontjából.
Scarpello szerint a mai gépkocsik nagyon kifinomultak, és talán pont ezért elvesztették a karakterüket, így hát valakinek tennie kellett az ügy érdekében.
Ennek a Mustang-forradalomnak lett az eredménye ez a régi-új verda, amely klasszikus stílusjegyeivel külsőre pont olyan, mintha a Ford most dobná piacra, belső tulajdonságait tekintve pedig a legújabb alkatrészekkel és fejlesztésekkel a legmagasabb színvonalat hozza.
Scarpellóék egy 1966-os Shelby GT350 Mustangot raktak össze olyan formában, hogy a karosszériát meghagyták eredetijében, ellenben a műszaki hozzávalók a legmodernebb igényeknek megfelelően működtetik a kultikus járgányt.
A hamisítatlan Ford-vonásokat megidéző gépkocsi motorháztetejét felhajtva egy 435 lovas Ford 5.0L Ti-VCT "Coyote" DOHC V8-ast találunk, amit egy hatfokozatú Tremec T-56-os kézi váltóval lehet megzabolázni (bár kérhető automata váltóval is, de annak meg mi értelme van?).
A verda 189 ezer dollárért vihető, ezért a pénzért a vevő (legyen az gyűjtő, vagy elkötelezett márkahívő) egy csúcsmodern gépezettel megépített nosztalgikus járgányt állíthat be a garázsába, mely a napi ingázás mellett kiváló partner egy laza, hétvégi gázfröccsadós kiránduláshoz is.
(Fotó: Coolmaterial.com)
Carroll Shelby | ford | ford mustang | Revology Cars
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!